Tryb pracy zarządu
Tryb pracy zarządu
-
Zarząd obraduje i podejmuje rozstrzygnięcia na posiedzeniach zwoływanych raz w tygodniu. W przypadku braku potrzeby zwoływania posiedzeń raz w tygodniu zarząd ma obowiązek zebrać się raz w miesiącu.
-
W razie potrzeby starosta może zwołać posiedzenie zarządu w innym terminie, a także rozszerzyć porządek obrad.
-
Starosta jest obowiązany zwołać posiedzenie zarządu na pisemny wniosek co najmniej dwóch członków w terminie 7 dni od złożenia wniosku.
-
Posiedzenia zarządu zwołuje oraz przewodniczy im starosta, a w przypadku jego nieobecności wicestarosta.
-
Do udziału w posiedzeniach zarządu starosta może zobowiązać pracowników starostwa, kierowników powiatowych służb, inspekcji i straży oraz jednostek organizacyjny powiatu właściwych ze względu na przedmiot obrad.
-
Prawomocność posiedzeń zarządu stwierdza na początku obrad starosta.
-
Posiedzenia zarządu są prawomocne, gdy uczestniczy w nich co najmniej połowa składu zarządu.
-
Posiedzenia odbywają się według przyjętego porządku obrad.
-
Członkowi zarządu służy prawo składania wniosku o uzupełnienie proponowanego porządku lub też wykreślenia określonego punktu.
-
Proponowany porządek i ewentualne uzupełnienia lub zmiany przyjmuje się w głosowaniu jawnym.
-
Zarząd rozstrzyga w formie uchwał wszystkie sprawy należące do jego kompetencji, wynikające z ustaw oraz przepisów wykonawczych do ustaw i w granicach upoważnień ustawowych.
-
Oprócz uchwał zawierających rozstrzygnięcia zarząd może podejmować inne uchwały, w szczególności zawierające opinie i stanowiska zarządu.
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Magdalena Pakalska | 08-12-2008 10:58 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | 01-07-2003 | |
Ostatnia aktualizacja: | Justyna Tarka | 18-10-2018 12:19 |